Rynek kont osobistych – II kw. 2015r W ponad połowie banków możesz mieć konto za darmo

Na koniec pierwszego półrocza 2015 roku 19 ankietowanych banków uniwersalnych prowadziło 29 mln kont osobistych. W ciągu minionego roku rynek urósł o kolejny milion rachunków. W ostatnich miesiącach kilka banków rozpoczęło proces wygaszania tzw. martwych kont.7cc1a5c577800c0118_m

http://prnews.pl/raporty/raport-prnewspl-rynek-kont-osobistych-ii-kw-2015-6551253.html

 Na koniec czerwca 2015 roku banki uniwersalne prowadziły 29 mln kont osobistych. W analogicznym okresie ubiegłego roku liczba ROR była niższa o 1 mln. Żeby uzyskać pełniejszy obraz rynku ROR, należy doliczyć konta z banków spółdzielczych i SKOK-ów. Pierwsze prowadzą łącznie 3,6 mln rachunków, a kasy blisko 1,2 mln. Łącznie daje nam to 33,6 mln kont osobistych.

W zestawieniu brakuje kilku mniejszych graczy, m.in. Banku Smart, BIZ Banku, Meritum Banku i banków samochodowych. Instytucje te nie chcą podawać informacji na temat liczby rachunków. Łącznie prowadzą kolejne kilkaset tysięcy rachunków. Ich brak w zestawieniu nie powinien jednak zaburzyć ogólnego obrazu rynku.

Jeśli Ministerstwo Finansów zrealizuje swoje plany, już wkrótce każdy bank w Polsce będzie musiał mieć w swojej ofercie darmowe konto osobiste. Z analizy Bankier.pl wynika, że ROR za 0 zł już dziś można dostać w ponad połowie banków. Nie wszędzie jednak konto będzie bezwarunkowo darmowe. W większości przypadków brak opłat będzie możliwy tylko po spełnieniu określonych warunków.

Nowe przepisy mają być efektem dostosowania polskiego prawa do unijnej dyrektywy, która powinna zostać wdrożona najpóźniej we wrześniu 2016 roku. Urzędnicy chcą, by konsumenci legalnie przebywający na terytorium państw UE mogli bez problemów zakładać najprostsze rachunki płatnicze na terenie państw członkowskich. Ministerstwo Finansów przekonuje, że darmowy rachunek w ofercie każdego banku pomoże ograniczyć zjawisko nieubankowienia części Polaków.

W związku z zapowiedziami resortu finansów, redakcja Bankier.pl sprawdziła oferty rachunków osobistych w 23 bankach. Konto, za którego posiadanie klient nic nie zapłaci, już dziś można znaleźć w 60 proc. analizowanych instytucji. Mimo że rachunek bezwarunkowo pozbawiony opłat proponuje dziś tylko jeden bank, w pozostałych przypadkach o podobny efekt nie jest trudno – wystarczą dochody niewiele większe od minimalnej krajowej i przyzwyczajenie się do płacenia plastikiem, a nie gotówką.

Na tę chwilę regulacja jak ta przygotowywana przez Ministerstwo Finansów nie wydaje się potrzebna. Banki walcząc o klienta, posiadają oferty bez wygórowanych stawek za prowadzenie ROR-u i z realnymi warunkami bezpłatności mówi Mateusz Gawin, redaktor Bankier.pl. Ten projekt może jednak zapewnić większą stabilność cen w przyszłości. Trwają przecież prace nad ustawą dotyczącą pomocy dla frankowców, która już teraz jest sporna i budzi obawy, że banki przerzucą koszty przewalutowania produktów hipotecznych na klientów korzystających z podstawowych usług. Ustawa mogłaby zmniejszyć ewentualne konsekwencje dla portfeli tych ostatnich dodaje

https://schooloftrading.pl/2015/09/01/polecam-porownywarke-finansowa-nie-kupuj-kota-w-worku/

Ranking kont osobistych Bankier.pl – sierpień 2015

Lp.

Bank

Konto

Opłata

Suma

za prowadzenie rachunku za kartę płatniczą za wypłaty z bankomatów

1.

Bank BGŻ BNP Paribas  

0 zł

0 zł

0 zł

0 zł

Bank BPH

0 zł

0 zł

0 zł

0 zł

Bank Millennium

0 zł

0 zł

0 zł

0 zł

Bank Pekao  

0 zł

0 zł

0 zł

0 zł

Bank SMART  

0 zł

0 zł

0 zł

0 zł

BOŚ Bank  

0 zł

0 zł

0 zł

0 zł

Credit Agricole

0 zł

0 zł

0 zł

0 zł

eurobank  

0 zł

0 zł

0 zł

0 zł

Getin Bank

0 zł

0 zł

0 zł

0 zł

ING Bank Śląski

0 zł

0 zł

0 zł

0 zł

mBank

0 zł

0 zł

0 zł

0 zł

Orange Finanse »

0 zł

0 zł

0 zł

0 zł

Plus Bank  

0 zł

0 zł

0 zł

0 zł

T-Mobile Usługi Bankowe

0 zł

0 zł

0 zł

0 zł

2. Toyota Bank

2,49 zł

0 zł

0 zł

2,49 zł

3.

Raiffeisen Polbank

0 zł

3 zł

0 zł

3 zł

Volkswagen Bank

0 zł

0 zł

3 zł

3 zł

4. Alior Bank

0 zł

5 zł

0 zł

5 zł

5. BZ WBK

0 zł

7 zł

0 zł

7 zł

6.

Deutsche Bank

0 zł

10 zł

0 zł

10 zł

Bank Pocztowy

0 zł

0 zł

10 zł

10 zł

PKO BP I

0 zł

0 zł

10 zł

10 zł

7. BIZ Bank Konto osobiste

otwórz konto»

7 zł

0 zł

5 zł

12 zł

https://schooloftrading.pl/2015/08/26/znajdz-najlepszy-kredyt-dla-siebie/

7cc1a5c577800c0118_m WEJDZ W LINK POWYŻEJ  ZNAJDZIESZ COŚ CZEGO SZUKASZ.

Ruszyła kolejna promocja kredytów konsolidacyjnych w Banku BPH

2015-09-01, 14:19

W Banku BPH ruszyła druga w tym roku promocja kredytów konsolidacyjnych dla klientów indywidualnych. Podobnie jak wiosną bank zachęca niskim oprocentowaniem, wynoszącym 4,9 proc. w całym okresie kredytowania.

Od początku września każdy klient, który skonsoliduje w Banku BPH kredyt lub kredyty z innych banków lub SKOK-ów w wysokości co najmniej 5 tys. zł, otrzyma promocyjne oprocentowanie 4,9 proc.* Przenosić i łączyć można kredyty ratalne, gotówkowe, samochodowe czy mieszkaniowe o wartości do 200 tys. zł. Spłatę kredytu można rozłożyć nawet na 10 lat.

Koniec wakacji i jesień to okres, kiedy domowe finanse często wymagają podreperowania. Wydatki wakacyjne czy szkolne, nierzadko wymagające zaciągnięcia kredytów, mogą stanowić obciążenie dla domowego budżetu. Przeniesienie kredytów do Banku BPH i zamiana na jeden, nisko oprocentowany kredyt konsolidacyjny może obniżyć comiesięczne koszty, a gwarancja niskiego oprocentowania w połączeniu z długim okresem kredytowania umożliwią wygodną i „bez napinki” spłatę rat –mówi Maciej Marchewicz, dyrektor Biura Kredytów Konsumenckich w Banku BPH.

Promocja potrwa do 4 stycznia przyszłego roku. Wniosek o kredyt można złożyć w oddziałach lub placówkach partnerskich Banku BPH na terenie całego kraju, a także za pośrednictwem bankowej infolinii. Kredyt konsolidacyjny udzielony w ramach promocji nie może być przeznaczony na spłatę kredytów zaciągniętych w Banku BPH. Regulamin promocji „Bez napinki – edycja 2” jest dostępny na stronie internetowej bph.pl oraz w oddziałach Banku BPH.

alior Bank inwestuje w infrastrukturę IT, aby przyspieszyć wzrost i zwiększyć innowacyjność obsługi klienta

2015-09-02, 10:56

Dzięki inwestycjom w najnowsze technologie IT, Alior Bank może szybciej rozwijać swój biznes, zwiększyć efektywność operacyjną oraz wychodzić naprzeciw potrzebom rynku, oferując najbardziej innowacyjne usługi.

Alior Bank, jeden z najdynamiczniej rozwijających się banków w Polsce, wdrożył rozwiązania F5 Networks, zapewniające bezpieczeństwo i dostępność krytycznych aplikacji biznesowych. Inwestycje w najnowsze technologie umożliwiają realizację planów rozwoju biznesu, optymalizacji kosztów i zapewniania lepszego zwrotu z inwestycji.

Wojciech Sobieraj, prezes Zarządu Alior Banku mówi:

„Sektor bankowy bardzo szybko się zmienia, dlatego tak ważne jest dla nas zapewnienie najlepszej oferty klientom, zarówno w oddziałach, jak i w Internecie. Od samego początku inwestycje w najnowsze technologie stanowią podstawę naszej strategii biznesowej. Musimy być innowacyjni, przewidywać potrzeby rynku i elastycznie na nie reagować. Dzięki temu możemy dostarczać usługi, stawiające w centrum klienta – czyli to, co odróżnia nas od konkurencji. F5 jest gwarantem, że nasze usługi będą zawsze najwyższej jakości i będą dostępne wszędzie, zawsze i na każdym urządzeniu.”

Alior Bank wdrożył rozwiązanie do zarządzania lokalnym ruchem F5 BIG-IP Local Traffic Manager (LTM) by uprościć, zautomatyzować i dostosować aplikację do zmieniających się warunków. Zastosowano również technologię F5 BIG-IP Application Security Manager (ASM) zapewniającą kompleksową ochronę aplikacji w oparciu o wdrożone reguły bezpieczeństwa sieciowego. Oba rozwiązania działają na platformie F5 VIPRION Application Delivery Controller (ADC), dzięki czemu uzyskano elastyczność wynikającą z modułowej budowy oraz dużą skalowalność.

Technologia F5 będzie kluczowa w kontekście efektywnego zarządzania bardzo szybko rosnącą bazą klientów. Tylko w I kwartale 2015 roku bank zwiększył swoje przychody o 25% (do 520 mln zł ), swój zysk o 34%. , Na koniec marca 2015 r. z usług Grupy Alior Banku korzystało już 2,94 mln klientów – 2,64 mln stanowili klienci Alior Banku i T Mobile Usługi Bankowe (w tym 123 tys. firm), zaś 295 tys. klienci Meritum Banku.

Do sukcesu banku w dużej mierze przyczyniło się innowacyjne podejście do usług bankowości internetowej. Nawiązanie strategicznej współpracy z T-Mobile Polska, polskim oddziałem Deutsche Telekom, zaowocowało stworzeniem unikalnej na rynku oferty wspólnych usług i produktów bankowych.

Jest to pierwsza tego typu współpraca w Europie. T-Mobile posiada dostęp do usług finansowych oraz bankowości online Alior Banku i może je oferować swoim klientom. Natomiast Alior może oferować swoje usługi do bazy klientów T-Mobile. Do tej pory z usług T-Mobile Usługi Bankowe skorzystało już ponad 500 tys. klientów.

Współpraca pomiędzy Alior Bankiem i F5 Networks stanowi bezpośrednią odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na usługi bankowości internetowej.

Niedawne wyniki badań zaprezentowane przez agencję social media We Are Social wskazały, że udział urządzeń mobilnych (smartfonów i tabletów) w całości polskiego ruchu internetowego wzrósł o 277%, w porównaniu do 39% na świecie.

Ten wzrost potwierdza dobrą reputację polskich usług bankowości online. Według Ministerstwa Skarbu, Polska znajduje się na szóstym miejscu w Europie pod względem popularności tego typu usług – wyprzedzając m.in. Niemcy, Danię czy Irlandię.

Ireneusz Wiśniewski, Poland Country Manager w F5 Networks mówi:

„Alior Bank w pełni rozumie rolę innowacyjnych aplikacji internetowych, ich bezpieczeństwa i dostępności w procesie obsługi klienta, jak również jest świadomy wzrastającego znaczenia urządzeń mobilnych. Alior Bank jest organizacją śmiało patrzącą w przyszłość, a F5 jest dumne, że może wspierać bank w procesie dynamicznego wzrostu i wdrażania innowacyjnych rozwiązań.”

wejdz na stronę i załóz konto zero kosztów , zamów kartę kredytową .Potrzebujesz pożyczki wystarczy kliknąć w wygraną usługę

https://schooloftrading.pl/2015/08/26/znajdz-najlepszy-kredyt-dla-siebie/

Santander Consumer Bank promuje lokatę na 2 lata

2015-09-01, 14:13

Santander Consumer Bank po raz kolejny zachęca do długoterminowego oszczędzania. Tym razem klienci poszukujący lokat ze stałym oprocentowaniem na 24 miesiące mogą liczyć na 2,7% w skali roku. To obecnie jedna z lepszych propozycji wśród lokat na ten okres czasu.

Dwuletni depozyt Zysk+ Wzrost od dziś promowany jest w ramach kampanii reklamowej.

Minimalna kwota pozwalająca na otwarcie lokaty Zysk+ Wzrost wynosi 1 000 zł. Santander Consumer Bank nie pobiera opłat i prowizji za otwarcie oraz prowadzenie lokaty. Oferta dotyczy nowych środków deponowanych ponad wolumen środków znajdujących się na należących do klienta rachunkach lokat terminowych w Santander Consumer Banku wg stanu na 6 sierpnia 2015 r.

Lokaty Santander Consumer Banku są dostępne w ponad 270 oddziałach Banku na terenie całej Polski oraz za pośrednictwem Contact Centre i Internetu. Informacje dotyczące oferty znajdują się na stronie internetowej www.santanderconsumer.pl. Pomocą służą również doradcy w oddziałach Banku oraz na specjalnie

dedykowanej infolinii.

Od 1 września br. nowa oferta jest promowana w ramach kampanii telewizyjnej. Spoty reklamowe będą emitowane na antenie 51 programów, w tym m.in. TVP 1, TVP 2, TVN 24 i Polsat News.

Kredyt hipoteczny MdM w nowej odsłonie w PKO Banku Polskim

2015-09-01, 13:41

1 września weszły w życie nowe regulacje dotyczące programu Mieszkanie dla Młodych. Większa szansa na pierwsze mieszkanie dla osób nie posiadających zdolności kredytowej, znaczne ulgi dla rodzin wielodzietnych, większe metraże oraz możliwość zakupu mieszkania na rynku wtórnym to niektóre z nowości.

Program MdM, polegający na udzieleniu z budżetu państwa dofinansowania wkładu własnego oraz dodatkowego wsparcia poprzez spłatę części kredytu, działa już w znowelizowanej formule. – Program Mieszkanie dla Młodych cieszy się dużym zainteresowaniem kredytobiorców. Pakiet rozwiązań ujęty w znowelizowanej ustawie znacznie rozszerza grono potencjalnych beneficjentów, dlatego spodziewamy się wzrostu zainteresowania oferowanym przez nas kredytem hipotecznym MdM – mówi Agnieszka Krawczyk,Dyrektor Departamentu Produktów Bankowości Hipotecznej.

Najważniejsze zmiany dotyczą rynku, na którym można nabyć nieruchomość, jej rodzaju oraz grup, które mogą skorzystać z Programu. Od teraz Program obejmuje:

  • nowo wybudowane mieszkania i domy na rynku pierwotnym,
  • mieszkania i domy na rynku wtórnym,
  • mieszkania i domy powstałe w wyniku adaptacji i przebudowy,
  • dofinansowanie wkładu własnego będzie także dostępne dla członków spółdzielni mieszkaniowej, którzy podpiszą z nią umowę na budowę mieszkania i na tej podstawie wniosą wkład budowlany do spółdzielni w celu uzyskania prawa własności mieszkania.

Rozszerzona została również grupa osób, które mogą zostać objęte Programem MdM: osoby nie posiadające zdolności kredytowej mogą skorzystać z programu wraz z dowolną, wskazaną przez nich osobą, a nie jak było to do tej pory z członkiem najbliższej rodziny. Oznacza to, że np. osoby pozostające w nieformalnych związkach mogą wraz z partnerem starać się o kredyt. Nowelizacja ustawy znosi także niektóre ograniczenia wobec rodzin wielodzietnych. W przypadku rodzin wychowujących trójkę i więcej dzieci zniesiony został obowiązek „pierwszego zamieszkania”. Oznacza to także, że mogą one w momencie ubiegania się o kredyt być właścicielami innej nieruchomości i starać się o większe lokum, by poprawić jakość i komfort życia. Inne zmiany dla rodzin wielodzietnych to m.in. zniesiony limit wieku, co oznacza że z pomocy będą mogły skorzystać osoby które przekroczyły 35. rok życia, a także zwiększenie powierzchni lokali mieszkalnych objętych dopłatą z 50 do 65 mkw.

Zwiększona została również wysokość finansowania wkładu własnego, która będzie zależna od liczby dzieci wychowywanych w rodzinie ubiegającej się o kredyt i będzie obliczana następująco:

  • 10% tzw. wartości odtworzeniowej – dla osób i rodzin bezdzietnych,
  • 15% tzw. wartości odtworzeniowej – dla osób i rodzin z jednym dzieckiem,
  • 20% tzw. wartości odtworzeniowej – dla osób i rodzin z dwójką dzieci (obecnie 15%),
  • 30% tzw. wartości odtworzeniowej – dla wychowujących co najmniej troje dzieci (obecnie 20%).

PKO Bank Polski uczestniczy w programie MdM od stycznia 2014 roku. Od tamtej pory Bank udzielił ok. 6,5 tys. kredytów hipotecznych MdM o wartości ok. 1,2 mld zł, z czego niemal 1,5 tys. o wartości ok. 279 mln zł w I półroczu 2015 roku. Klienci, którzy chcieliby dowiedzieć się więcej o kredycie mieszkaniowym MdM przed wizytą w oddziale PKO Banku Polskiego mogą skorzystać z informacji zawartych na stronie internetowej https://www.pkobp.pl/klienci-indywidu…>

Rynek bankowości internetowej – II kw. 2015

2015-09-08, 12:58

Najwięcej aktywnych klientów bankowości internetowej ma PKO Bank Polski. Drugie miejsce należy do mBanku, a trzecie do ING Banku Śląskiego – wynika z danych zebranych przez serwis PRNews.pl.

Odpowiedzi na pytania zadane w ankiecie udzieliło 17 banków. Łącznie mają podpisane umowy o korzystanie z bankowości internetowej z 29 mln klientów indywidualnych. Oczywiście tych danych nie można przekładać 1:1 z liczbą ludności kraju czy klientów w bankach. Trzeba mieć na uwadze, że wiele osób jest klientami kilku czy nawet kilkunastu banków, więc informacje te się dublują. Dodatkowo są tu wliczone nie tylko konta osobiste, ale także inne produkty umożliwiające logowanie do bankowości internetowej – na przykład karty kredytowe czy kredyty.

leungchopan, YAY Foto

Dane o liczbie aktywnych użytkowników bankowości internetowej podało nam 13 banków. Aktywny klient to w naszym zestawieniu osoba, która przynajmniej raz w miesiącu korzysta z bankowości internetowej logując się do swojego ROR. Łącznie 13 banków ma 12 647 tys. takich klientów.

Liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę umożliwiającą korzystanie z bankowości internetowej (nie tylko ROR)

Bankiem, który posiada najwięcej aktywnych klientów bankowości internetowej jest PKO Bank Polski. Do konta loguje się regularnie aż 3,2 mln osób. Z drugiej jednak strony ma też największą liczbę osób, które mają podpisane umowy, ale nie korzystają z internetu. To ponad 4,2 mln klientów detalicznych. Z bankowości internetowej aktywnie korzysta więc 43 proc. osób mających taką możliwość.

Drugie miejsce zajmuje mBank z liczbą 1,8 mln aktywnych użytkowników bankowości internetowej, a trzecie ING Bank Śląski, z którego usług internetowych aktywnie korzysta 1,7 mln klientów. Warto jednak zwrócić uwagę, że spośród ogólnej puli klientów internetowych ING ma procentowo więcej aktywnych niż mBank. W mBanku spośród wszystkich umów aktywnych jest 50 proc., a w ING Banku 62 proc.

Z danych Związku Banków Polskich opublikowanych po I kwartale 2015 roku wynika, że zapewniony dostęp do bankowości internetowej ma już 26 milionów indywidualnych klientów banków, 13,6 mln z nich aktywnie korzysta z tej możliwości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *